Bulan menerangi hati ini (part 1) =)

Di saat kita bertemu ,
sewaktu zaman persekolahan ,
pada pagi yang cerah ,
 aku berasa sangat tenang dan sungguh gembira ,
ku tidak tahu mengapa ,
mungkin kerana hati ku seolah-olah tahu hari ini aku bakal menemui 
sesuatu yang begitu indah ,
kalau lah hati ini boleh berbicara ,
apa yang akan terjadi hari ini ....
KRINGG!
loceng bermulanya sesi persekolahan,
tetapi hari itu tidak ada sesi blajar ,
kerana ada aktiviti merentas desa , 
aku berlari dalam gelak ketawa , 
begitu gembiranya ku di saat itu , 
walaupun aktiviti itu aku tidak berapa gemar ,
tetapi hari itu seolah olah aku tidak berasa bosan ,
dan sememangnya hari itu aku berasa letih tetapi aku tidak hiraukan perkara itu ,
apabila tamat aktiviti itu , 
aku menunggu kawan ku di depan pagar sekolah ,
aku tidak suka menunggu orang 
tetapi pada hari itu aku menunggu dgn senyuman yang ikhlas dari hati ,
aku tidak merasakan hari itu pelik , 
tetapi hatiku tenang sekali ,
tiba-tiba kawanku mengajak aku pergi ke kedai makan yang berhampiran ,
hatiku menjadi serba salah ,
jika tidak ikut apa pula kata kawanku ini ?
kawan ku sudah ingin merajuk ,
jadi aku membuat keputusan untuk pergi ,
perutku juga terasa lapar , 
tanpa melengah-lengah kan masa ,
aku turut kan langkah ke tempat yang dituju ,
setelah sampai , 
aku melihat sekelompok kawan kawan yang satu sekolah dgn ku ,
ada yang tidak kenal dan ada juga yang seperti pernah aku nampak ,
aku biarkan ,
tiba tiba kawanku mengajak untuk duduk sekali dgn mereka ,
aku tidak tahu pula yang aku akan duduk semeja dgn mereka ..

my dear,
zyla....   

*haa , nk tahu ape akan jadi seterusnya ? tnggu yaa .. =)





Dah bace eh? Like lah pulak..thankiu sweety♥

0 KLIK sini.. Tinggalkan pesanan! =):

 
© copyright all right reserved by Zylavyla