Bulan menerangi hati ini (part 2) =)

Setelah tgn aku ditarik , 
baru lah aku sedar dari lamunan , 
dgn perasaan yang seakan akan blurr ,
aku menarik kerusi dan duduk , 
aku lihat seorang demi seorang di sekeliling meja itu , 
hanya ada dua tiga org saja yang aku kenal ,
tiba tiba matu ku bertaut dgn seorang pemuda,
tiba tiba aku menjadi resah ,
aku berdiam diri , 
mungkin disebabkan panahan mata si pemuda itu ,
kawanku sedang rancak berbual ,
manakala aku ? tidak mampu berkata2 ..
aku memandang nya sekilas ,
mata kami bertaut lagi ,
dan dia menghadiahkan satu senyuman ,
aku tersipu sipu membalas senyuman nya ,
eh , dah gila bayang ke ? ah sudah !
tiba tiba telefon ku berdering ,
menandakan panggilan masuk ,
Mama ! 
mama menelefon , 
tiba tiba talian terputus , 
telefon aku kehabisan bateri.. 
aku biarkan ,
sejenak kemudian ,
seorang kawan lelaki aku datang ,
dia ingin mengambil tempat di sebelah ku ,
tiba tiba pemuda itu bangun , 
lantas seakan akan berebut tempat mahu duduk di sebalah ku ,
tetapi aku tidak perasan ,
kerana aku asyik melayan perasaan ,
bila otak aku sudah mampu menganalisis apa yang sedang berlaku ,
barulah aku sudah mampu mula berkata-kata ,
aku meminta telefon bimbit nya , 
sedang aku membelek -belek telefon itu , 
aku terpandang gambar di skrin telefon dia ,
seorang perempuan ,
aku bertanya dan dengan berat dia menjawab ,
hm , kekasih hati nya ,
aku menjawab oh ..
dia menghadiahkan satu senyuman lagi ,
dan dia meminta nombor telefon aku ,
aku teragak agak untuk beri ,
aku lihat mukanya , 
seperti jujur saja ,
aku beri nombor ku padanya ,
tiba tiba aku terasa hendak pulang ,
sudah agak lama di situ ,
dia memandangku dengan pandangan sayu ,
oh hatiku terpaut ,
tetapi aku teringat gambar perempuan di skrin telefon nya ..
aku lupakan ..
seandainya kau tahu perasaan aku ketika itu ..

I'll Always Be There

my dear ,
misz zyla ...
*tnggu sambungannya yee .. =)


Dah bace eh? Like lah pulak..thankiu sweety♥

0 KLIK sini.. Tinggalkan pesanan! =):

 
© copyright all right reserved by Zylavyla