Bulan menerangi hati ini (part 3) =)

Setelah aku mahu berlalu pergi ,
dia memanggilku , panggilannya membuatkan aku tersentak ,
dia berkata ,"Janganlah balik dulu"
aku tersenyum , 
tiba2 pelayan restoran 
menghantar makanan yg dia pesan ,
aku duduk semula , 
dia seakan akan mencuri pandangan
memandangku , 
mata kami bertaut lagi ,
dia mempelawa aku utk makan sekali , 
mahu menolak , terliur pula ,
aku menyuap sedikit ke dalam mulutku ,
seusai dia menghabiskan makanannya ,
aku mengambil keputusan utk beredar ,
kawanku sudah berlalu pergi , 
meninggalkan aku jauh di belakang ,
lalu dia menemani aku berjalan , 
sampai di depan sekolah , 
seseorang memanggilnya , "Que ! !"
dia berpaling dan meminta izin untuk berlalu pergi,
manakala aku mencari kelibat kawanku , 
kawanku memanggilku , "Zirra , Zirra Syakira ! "
aku mencari suara kawanku itu , 
aku melambaikan tangan memberi isyarat menyuruh kawanku tunggu ,
aku dan kawanku berjalan bersama ,
tanpa ku sedari,
dia mengekori ku dari belakang,
tiba-tiba dia menegurku , "rumah kat mana ?"
teguran itu mengejutkan aku ,
lantas aku menjawab ," dekat sini saje "
dia mengganguk dan tersenyum , 
tanpa ku sedari , aku tersenyum sendiri , 
aku berjalan dengan pantas ,
tidak sabar hendak pulang ke rumah ,
untuk mengecas telefon bimbit yang kehabisan bateri,
tidak lama kemudian , telefon ku berbunyi ,
menandakan ada pesanan ringkas ,
aku melihat , pesanan rinkas itu dari nombor yang tidak kukenali,
aku berfikir sejenak ,
mungkinkah Que ? 
hatiku berdebar , untuk kepastian ,
aku membalas mesej itu ,
"iya ? boleh saya tahu siapa empunya mesej ?"
beberapa minit kemudian , dia membalas ,
"ni i , Que Mukhris "
betullah tekaanku !
telefon ku berbunyi lagi ,
"sudah sampai rumah ? "
aku menjawab , "sudah , u ?"
dia membalas , "belum masih dalam perjalanan , berhenti sekejap nak mesej dgn u .."
aku tersenyum dan mengakhiri mesej itu,
"okay , take care "
dia membalas , "take care too "
aku tersenyum dan meletakkan telefon ku di atas meja .
aku merasakan hari itu sungguh bermakna ,
Ahh ! lupakan perasaan itu !
dia sudah berpunya !
aku harus melupakannya ,
cukuplah hanya aku yang tahu 
perasaanku ,
aku tidak mahu kecewa ,
aku membaringkan tubuhku 
di atas katil .
fikiranku melayang ,
tanpa ku sedari ,
aku terlelap ...

zyla..


Dah bace eh? Like lah pulak..thankiu sweety♥

2 KLIK sini.. Tinggalkan pesanan! =):

 
© copyright all right reserved by Zylavyla