Bulan menerangi hati ini (part 4) =)

aku terjaga ! 
tanpa ku sedari ,
jam menunjukkan pukul 5 petang ,
alamak ! belum solat lagi ,
tiba tiba terngiang suara mama menyuruh ku solat ,
walaupun dia tidak ada dalam bilik sekarang ,
masih terngiang ngiang suara nya ,
selepas menunaikan suruhanNya,
aku mengambil novel di rak buku ,
telefon ku berbunyi ,
ah ! dia ?
kami berbalas balas mesej sampai lewat petang .
keesokan nya ,
aku bertanya kepada kawanku ,
"eh Que tu sekolah mana eh ? "
"haa kenapa kau tanya ? "
"saja nak tahu "
"tak silap aku dia sekolah sama kita lah , baru masuk bulan 1 haritu"
"kau suka dia ye ? "
"ish merepek , mana ada "
aku terus berlalu pergi , tidah mahu disoal lagi ..
sebulan berlalu ,
 tetapi aku tidak pernak nampak dia di sekolah,
kami sudah lama tidak berhubung melalui telefon ,
pada suatu malam ,
sedang aku asyik membaca buku ,
telefon berbunyi ,
aku mengangkat panggilan itu ,
"hello !"
"hello , siapa tu ?"
"kawan Que , Que kirim salam sayang kat awak "
aku dapat mendengar ade suara-suara sedang bergaduh di hujung talian ,
aku tersenyum , sayup sayup aku mendengar suara Que ,
"hello , awak jangan percaya dengan kawan saya tu , dia memang suka mengusik "
aku hanya mampu ketawa di hujung talian ,
" macam-macam lah awak berdua ni "
talian dimatikan ,
Ahh ! hatiku berdebar ,
biarkan saja lah ..
malam sudah larut ,
mata pun sudah mengantuk ,
aku membaringkan tubuh ku ,
dan hanyut di dalam mimpi yang indah .. 


Waiting ...
created by :
zyla ...


Dah bace eh? Like lah pulak..thankiu sweety♥

0 KLIK sini.. Tinggalkan pesanan! =):

 
© copyright all right reserved by Zylavyla