Bulan menerangi hati ini (part 5) =)

 
 pada suatu malam ,
sewaktu bulan menerangi seluruh alam ,
jiwaku terasa sungguh tenang ketika itu ,
aku pergi ke anjung rumahku , 
aku asyik melayan mesej dengan Que ,
sudah beberapa hari kami berhubung melalui telefon ,
tiba tiba terdetik dalam hati ku untuk bertanya kan tentang kekasih hati nya ,
aku memulakan pertanyaan ,
"U ,i msej ny tade siape yg mara ke ?''
"marah ? siapa pule nk marah ?"
"hm , kekasih u ?"
"hm , i dah putus dgn die dah lama dah "
"ha ?"
seperti halilintar bila aku membaca mesej nya ,
tiba tiba telefon ku berdering lagi 
"u , kalau i ngorat u boleh ?"
aku terpinga-pinga 
"maksud u ? "
"pasangan kekasih ?"
"iye"
zupp ! berderau darah ku ,
ahh , tak mungkin !
aku membalas mesej nya 
"kalau beri i sedikit masa boleh ?"
"yeah sure take your time"
lega hati aku ,
malam yang dipenuhi bintang dan ditemani bulan yang sugguh cantik ,
bagai memahami isi hati ku ,
aku berfikir , 
patut kah aku menerimanya ?
Que , jikalau engkau tahu isi hati ku ,
dalam diam aku telah pun meminjam sedikit hati ku kepada mu ,
tetapi apakan daya , 
hati ku tidak mampu untuk membuat keputusan dengan segera ,
aku harap kau setia menunggu ,
malam itu aku seperti tidak tentu arah ,
aku sering teringat kan dia 
.......................
setelah puas aku memikir kan keputusan nya ,
pada suatu malam , aku menghantar mesej kepadanya ,
"U , u masih tunggu jawapan dri i ?"
"ye , sudah tentu , adakah u sudah membuat keputusan ?"
aku mengambil nafas yg panjang sebelum aku menghantar mesej kepadanya .
"U , i sudi terima u "
betapa gembiranya dia pada malam itu ,
beberapa minit selepas itu , 
dia menelefon ,
aku hanya tersenyum mendengar suara gembira nya di telefon 
bagai ingin memberitahu yang dia sangat gembira ..
"YA ALLAH , engkau pelihara lah hubungan kami berdua dengan izin mu "
aku tidak putus-putus berdoa kepada nya ..
malam itu ialah malam yang sungguh bermakna ,
hanya bulan yg menjadi saksi yang menerangi hati ini .. 


*tunggu sambungan yee .. =)


Dah bace eh? Like lah pulak..thankiu sweety♥

0 KLIK sini.. Tinggalkan pesanan! =):

 
© copyright all right reserved by Zylavyla