Bulan Menerangi Hati Ini (part 8)

Cj1013

sudah beberapa hari aku dan que tidak berjumpa ,
SMS jarang sekali ,
pujukan ku langsung tidak lekang padanya,
aku  merasakan hati ini kosong ,
dia langsung tidak mahu berjumpa dgn ku ,
Ah ! aku perlu buat sesuatu ,
...........................
Selepas pulang dari sekolah ,
aku singgah di kedai untuk menemani kawanku berjumpa dgn buah hati nya,
 tiba-tiba aku mendapat idea,
buah hati kawan ku itu juga merupakan kawan Que,
aku meminta pertolongan nya 
untuk menelefon Que ,
menyuruhnya datang ke sini petang nanti,
tanpa mengetahui aku ingin berjumpa nya 
................................
aku perlu kembali ke sekolah kerana ada kelas tambahan,
aku nekad , 
selepas pulang dari sekolah ,
aku harap dapat berjumpa dgn dia ,
dan ingin mengambil peluang itu untuk terus memujuknya ,
setelah tamat pembelajaran , 
aku terus pulang ditemani kawan2 ku ,
hatiku berdebar2 ,
mahukah dia berjumpa dgn ku ?
langkah semakin dekat ,
aku nampak dia dari jauh menuju ke kedai top up ,
setelah sampai ,
dia terpandang aku ,
tetapi memandangku hanya sekilas ,
dan terus berlalu pergi,
hampa hati ku di saat itu ,
tetapi , aku pergi juga berdepan dgn Que ,
aku tidak mahu lagi terus keseorangan tanpa dia di sisi ,
aku berasa sangat menyesal ,
aku berlari ke arah nya ,
dia buat-buat khusyuk bersembang ,
langsung tidak memandang ku ,
aku cuba merenung mata nya ,
sedalam-dalam yang mungkin ,
dia memandang ku ,
aku betul2 berdiri di hadapan nya ,
meminta maaf dgn bersungguh-sungguh ,
mataku mula mengalirkan air mata ,
dia memandang ku sayu ,
aku tahu ,
masih ada perasaan di hati nya terhadapku ,
air mataku laju mengalir dan aku tidak putus-putus meminta maaf ,
lama-kelamaan dia memandangku dan tersenyum ,
aku berasa sedikit lega ,
tetapi aku tahu , 
dia masih marah ,
kami berjalan seiring untuk pulang ke rumah ,
tetapi dia hanya diam ,
aku cuba bercakap dgn dia ,
cuba memujuk ,
lantas dia tersenyum ,
dia memegang tanganku ,
dia mengelap titisan air mate yg mula bertakung ,
dia berkata"jangan buat lagi k "
aku menggangguk "janji "

created by ,
zyla

*
haa! gotch!
sedih tak sedih tak ?
susa tau nk pujok org ny kan ..
so jgn lah sesekali buat salah ,
tp dh lumrah manusia , setiap org buat salah kan .. 
ok ikuti lah sambungan nyee yee.. 


Dah bace eh? Like lah pulak..thankiu sweety♥

2 KLIK sini.. Tinggalkan pesanan! =):

YNA said...

try ur best :)

zylavyla :) said...

hee~ dah lepas dah un , cte lme jd kn novel..

 
© copyright all right reserved by Zylavyla